Isnin, November 29, 2004

Kenduri Datuk Azman n Fuziah

wah///.

pamjang crita nie... pada tanggal 27 hb 2004, jam 11 malam, bertolak lah aku dgn cik wan dari sek.17 ke sungai petani... puhhhhhhhhhhhhhhh sampai kat sg petani, kul 5.30 am..dalam perjalanan ke sana, sampai kat mana ntah, kat plaza tol, bas plak buat hal..Alwina Ekspres. kena la tolak sikit sampai enjin idup balik...

ok. dh sampai kat sg petani..truih pi kat masjid ar-rahman yg dibina pada 1937..tggu la smp subuh....dh smyang subuh..terus jalan hala ke bank rakyat, nmpak makcik jual nasik lemak, pekena dulu la..syok nasik lemak org utara....ok siap..lepas tu..wan pi merbok sat..umah makcik dia kat taman lembah bujang..masuk ikut tepi ITM merbok ja...

balik tu pi balik SP, beli tiket nak balik s alam..jenuh chari yob oi...last2 ada la tiket beli kat kaunter Mutiara..bas pi KL kul 2pm.... then, naik teksi pi ke felda teloi timur 1..25 ringgit kena..wah..jauh rumah dia..masuk dalam kawasan felda...siap ada post guard lagi mcm masa darurat dulu... sampai kat umah kenduri, man baru lepas mandi..berseri2 aku tgk dia ari tu...

lepak sat, kul 12..baca doa...lama doa dia, siap tetidoq lagi aku masa baca doa tu..pas tu, dah abih doa, time utk pekena la..apa lagi, aku pon balun la..dua kali tambah..wa cakap lu...

okey, dah abih..kul 1.00 masa utk balik ke SP..adik man tlg anto ke kuala ketil..pastu naik teksi plak ke sana...kena 12 ringgit... lega dh sampai kat bas ekspress kul 1.30 pm. pastu...tggu bas..last2 dpt bas pekerja tambahan lebh kurang kul 2.30 pm baru jalan..lantak la, asalkan dpt balik s alam.

bas lambat....berenti lama kat butterworth..ujan plak tu.... sampai kat ipoh, jam la plak kat gua tempurong...adoi..bila nak sampai nie..kachau2...tgk jam dah kul 10pm masa sampai kat rawang...adoi .... ok...dh sampai KL...berenti kat tepi mahkamah..ambik LRT plak nk pi ke sentral KL...adoi...penat2...perut dah sakit nie...sampai kat sentral, beli tiket komuter plak... waduh..selamat...puh puh, sampai la tren, org tu plak kata, tren akan berenti dalam masa 40 minit..sebab ada kerosakan di sental depan nu...adoi..baring la dulu dalam tren...

last2..jalan jugak tren, sampai kat s alam padang jawa, macho ambik..sampai umah dah dekat kul 1 pagi...penat n lapaq pon ada..pekena dulu nasik mnyak man bagi..lega...pastu..mandi2 smyang semua...boooom trus tido.... sedar2 dah kul 7 pagi..aku sampai ofis kul 9.12am. hehe

itu la explorace utk aku dn cik wan...

12 ulasan:

cat berkata...

pergh banyak toi cabaran & rintangan yg terpaksa hang & wan tempuh sblm sampai rumah pengantin...xpa tue adalah satu pengorbanan seorg sahabat...apa2 pon aku ucapkan tahniah kat man & gee coz dah selamat nikah...amacam best tak pie kedah...mesti bestkan biasa la negeri aku...so nan bila plak aku nak merasa nasi minyak hang..
jangan lupa jemput kawan2 plak time tue...

the legend berkata...

begitu la kira2 nya,,,

syok pi tmpat hang, chuma aku tak dan nk usha awek kedah la, tak dan langsung nk pi aloq staq sana nuu...

takpa la lain kali aku pi plak, kedah syok..rilek ja..so, ari sabtu nie Kedah vs Perlis la no. idup kedah...jangan lupa pi tgk kat bukit jalil.

nanti la, aku pi antaq meminang umah hang cat na..hehe..tggu kedatangan aku..

Shima berkata...

dasyat hang...explore race hangpa. aboh tu dpt brapa ratus ribu? heheh.. anyway, its the friendship that count, right! msti depa berbesar hati kt hang sbb sangup p sana..setengah ari lak tu. aku ingtkan hang tido 1 mlm ka. mmg penat la kalau cmtu. aku pun ada kawan kolej dok sana..felda teloi timur...jauhnya..tp best blh mndi air perigi.

the legend berkata...

mana ada mandi pon semalam, sehari tak mandi, gila betui..basuh muka ja..ayaq perigi pon tak nampak kat teloi tu..umah dia atas bukit cikit..jalan kilang...

haha dah selamat kawan kita sorang tu kan? nanti akan menyusur sorang lagi kawan kita jugak..ini surprise dan believe it or not? u have to believe it...

shima, memang thrill wa ckp lu...best..gila betui..sehari smalam bule pi balik...

Mr_Rizal berkata...

ku kalau tau susah camtu... awal2 dari kL lagi tak beli tiket p sana...

Shima berkata...

Nan, sapa yg coming soon nk kawin tu? bgtau aa..kalau tak cmna aku nk believe it or not..

the legend berkata...

alamak, kak shimar, aku kena bagi tau hang bila dh masuk taun baru na...tggu laye..sabar, itu separuh drpd iman..iman adalah ...mutiara,

pak rajo, amboi, ekau cakap nogori yo, takpo, bukan apo, bebudak ni hah, den nak kobar kek ana tu jo...

hehe, nanti la den buek bilo2 plak..open house ko kek rumah den na...bereh wei...

Mr_Rizal berkata...

ishh!!
nan...
ekau ko yang nak kahwin tu.. gabra den nak tunggu latest news tu... tahun baru 30 hari laiii... naik polak den nak nunggu...

mariana berkata...

ooo, ko nak kawin bulan 5 ni ek. congrat, saper calon nyer???

the legend berkata...

hehe...nanti la bukan aku la anaconda,

kawan kita jugak..aku tak nak la bg tau awal2 nie ha, nanti tuan dia marah..insyaAllah nanti aku bg tau semua kawan..sbb aku dh ambik kontrak utk buat promosi diraja kepda semua kengkawan. tunggu dan saksikan la masa nya akan tiba jua.

dia pon skrg nie tgh sebok mencongak berapa juta akan dihabiskan utk kenduri nanti dan juga strategic planning utk bagi kenduri tu berjalan lanchar seperti yg diranchang.

Shima berkata...

waa...sape la gerangan tu yea? berdebar debar lak aku.

Tanpa Nama berkata...

Hello, the whole thing is going well here and ofcourse every one is sharing information,
that's truly fine, keep up writing.

My website - home cellulite treatment