Selasa, Januari 04, 2005

MCKK 100 tahun n Butterfingers

Foto ihsan Illuminasi 

hehe..3hb januari 2005, 100 tahun la sudah MCKK.....dan begitulah sinonimnya Butterfingers dgn MCKK. kerna, geng2 depa tu ex-MCKK.. sebaya dgn aku ja...heh:

Sejarah Butterfingers

Loque, Kadak dan tiga rakan mereka iaitu Cop, Ayul dan Bobo berusia 14 tahun dan bersekolah di Kolej Melayu Kuala Kangsar pada 1991. Fitrahnya seperti remaja lain, muzik memang banyak memberi pengaruh utama sebagai medium untuk merehatkan fikiran atau lebih tepat untuk melepaskan geram.Lima remaja itu nyata mempunyai minat mendalam bukan daripada sekadar mendengar muzik tetapi mereka mahu menghasilkan muzik mereka sendiri.Loque's Tail- Itulah nama awal kumpulan mereka dan setiap sabtu serta ahad, kelima-lima remaja itu akan keluar dari asrama dan ke pekan Kuala Kangsar untuk "Jamming". Zai Am Studio di Kuala Kangsar menjadi saksi kepada aksi Loque' Tail dengan lagu heavy metal mereka. Ketika itu lagu Metallica seperti Ride The Lighting, Master Of Puppets dan Fade To Black menjadi pilihan mereka.

2 ulasan:

Shima berkata...

aku xda kawan kt mckk tu. tp ada sedara sepupu jauh kt sek situ dulu. skang ni dh kawin.

hang nk beli apa thn ni...umah ka? hehhee

Nandre The Legend berkata...

alamak, aku nak beli apa ya...keta kuda kot? hehe..dan lain2 benda2 kehendak manusia..barang hiburan yg aku nak dulu haha...aku mmg lama dh teringin benda2 camtu...