Isnin, Julai 02, 2007

Pelamin di Tepian Tali Air

Pelamin? apa ada dengan pelamin ie sebenarnya? Inilah gambar pelamin di Tali Air 6 yang telah berlangsung pada 24 Jun 2007. Pelamin ini telah digunakan untuk meletakkan dua orang pengantin baru yang telah diijab qabulkan pada 23 Jun 2007, 9.10 pm di Masjid Nurul Alaniah, Sekinchan. Dari saat itu, maka termaterilah ikatan dua insan ciptaan Allah untuk hidup sebagai suami isteri. Alhamdulillah... semoga dengan ikatan tersebut, maka akan memberi ruzki yang lebeh serta berkekalan hingga ke akher hayat...

Pelamin itu adalah hasil ciptaan beberapa orang saudara mara pengantin perempuan yang telah bertungkus lumus untuk menyiapkan sebelum ianya dapat digunakan. Dengan idea serta buah pikiran, maka tersiaplah sebuah pelamin yang mengambil tema coklat dan puteh. Sunggoh indah di pandangan mata. Pelamin ini juga menyaksikan persandingan dua manusia lelaki dan perempuan dari negeri yang berjiran iaitu Perak dan Selangor. Ianya juga melangsungkan hubungan 2 keluarga yang tidak pernah kenal antara satu sama lain.

Begitulah jasa pelamin ini... Di tepi tali air..

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat Pengantin Baru buat Nandre n Norlita.. smg kekal bahagia hingga akhir hayat.. - Amin -

Mr_Rizal berkata...

1 je gambar yang ada..?? close up lak tu..!!

the legend berkata...

tu la dia...
aku pon tak boh bnyk2 lagi, nanti aku kumpul lagi gambaor2 dr sumber kameraman yang lain plak...aku passkan kemudian ye...

kamsia kamsia....

Shima berkata...

terima kasih pelamin tepian tali air kerna tlh berjasa kpd Nan & Juwita.

Pelamin Tali Air, nnti tunjukkanlah gmbr Raja Sehari mu itu ya.

the legend berkata...

hahahahaha...
akan ditunjukkan ditenmpat lain, iaitu di persada foto aku pulak...bila dah setel semua kenduri, barulah aku uploadkan gambaq2 nya.... heheheehe.. begitulah cheritanya......

makaseh di atas sokongan padu...

Tanpa Nama berkata...

nan & wife,

Manis tul pengantin berbaju coklat..Tahniah yer..Moga bahagia selamanyer..

ita

the legend berkata...

makaseh arnieta rosli....

doakan kebahgiaan aku dan juwita aku tu..
rumah aku 8 julai nanti tu kaler lain pulak, nak tau kaler apa? nanti lepeh kenduri aku uploadkan na... heheehe..

jaga anak tu bebaik na, jgn buat keroje berat2 ...

kartina berkata...

selamat pengantin baru nan...semoga kekal ke akhir hayat

the legend berkata...

makaseh cat girl..
semoga hang pon akan menempuhi apa yang aku telah lalui nie, mai la ke rumah aku 8 julai nie...

bule lepak2 tepen layan cendol taiping, lepak lake garden, makan yong tau fu bomba... layannnnnnnnnnn beb

Shima berkata...

yong tau fu bomba?
sedap ka nan? aku suka gak yong tau fu.
xpa..nnti kita suruh pengantin bawa p mkn yong tau fu bomba! hehe

Mister Amien berkata...

apa la lu ni amien??
tu merupakan penjelasan bagi persolan yang hang timbulkan dalam entri ni...
tu maksudnya, jadi apabila dipendekkan akan jadi la PELAMIN..

PELAMIN = Apa la lu ni amien.

the legend berkata...

tu dia abg amien..

ermmmm.... hang mcm tau2 ja aku punya maksud tersirat @ jalan haji sirat, memang kena dan bertepatan la dengan nama hang

aku pon tak terpikior sebenornya...
tahniah la amin na, karna sudah menemukan maksudnya itu...

pandainya amin tu...

the legend berkata...

ya, kak shimra,

kat sana ada yong tau fu kuah sup punya.. selalu kan guna kuah kaler merah tu kan... tapi yang guna kuah sup putih tu pon sedap jugak... pastu, dia boh sambal cili kichap la bagi pedas sikit, terangkat makan tu beb..

ada berani ka?

Tun Teddy berkata...

nan! letak laa gambaq sanding!