Ahad, Mei 16, 2010

The Zikr = Raihan

The Zikr adalah nama asal sebelum ditukar nama kepada Raihan. Lagunya bertajuk Secerah Pawarna yang betulnya, bukan pawana. Pawana tu lagunya Search.

Anggota asal The Zikr:

1. Nazrey Johani
2. Abu Bakar
3. Zarie Ahmad (arwah)
4. Salleh
5. Azman

13 ulasan:

Raptor 7 berkata...

hahaha.. pawana tu lagu search yg power..

raihan ni kumpulan nasyid peberet aku time skolah. lagu yg paling aku minat skali bertajuk rayuan rindu..

My Heart Is Loving You
My Heart Is Juat For You
Knowing You... Allah
I Will Try To Get Close To You

Layaannnn...

Raptor 7 berkata...

out of topic:

ari sabtu lepas aku layan cendoi pak akob.. tp cendoi tapai dh abess.. kempunan aku... huhu

ahli the zikr berkata...

ya ka, alamak, hang pi la awai sikit kalau nak pekena cendoi tapai pulut tu

the berkata...

aku kenai the zikr nie masa kat ITM, masa tu aku baru ja masuk diploma tahun 1996...

lepas tu tahun 1997, Raihan pon keluaq.. layann

the berkata...

cendoi tu hang kena pi awai sikit la.. baru la banyak sikit dia punya tapai, aku siap mintak dia boh dua tapai dalam cendoi tu.. baru la kick...

tapi tak la sampai mabok

Raptor 7 berkata...

mabok tapai takpa, jangan mabok todi...

Mr_Rizal berkata...

group nasyid yang baru nak naik masa zaman2 raihan dan rabbani dulu kebanyakannya nyanyi semula lagi2 the zikr. ko cari dan dengar album the zikr 'secerah pawana' yang ori...

bikin filim berkata...

pak raja,

aku memang ada pon tape secerah pawarna yang diterbitkan pada tahun 1994 dan album yang sebelumnya tu, aku tak ingat nama dia..

tapi aku memang beli dua-dua tape tu masa kat ITM (diploma).

masa tu arqam dah diharamkan namun pergerakan nasyid nie terus macam biasa..

tu yang pada tahun 1997, era nasyid pop meletup dengan imej Raihan (aka The Zikr) tukaq imej kepada imej pakai kopiah ja, serban dah tadak...

hahahahahahaaha...

The Zikr berkata...

LAGU SECERAH PAWARNA yang ori memang dibawak oleh brother nazrey johanie... memang sedap suara dia beb...

Seindah sedamai
Pantai melambai gemalai
Begitulah hati
Merindu kasih yang padu
Bagaikan pepasir
Basah di simbah lautan
Begitulah perjuangan ini
Biar basah dengan
The Zikh Secerah Pawarna lyrics found on http://www.lyricsoncall.com/lyrics/the-zikh/secerah-pawarna-lyrics.html
Iman dan ukhwah
Kita ingin segalanya indah
Sebersih pasir pantai memutih
Seindah dan secercah pewarna
Berseri ukhwah dipupuk kasih
Kita ingin segala terlerai
Dengki dan dendam
Kesumat musnah
Biar keihklasan berbicara
Di dada hati luas saujana

Raptor 7 berkata...

yaaa...
album solo nazrey johani pon best gak
ada satu lagu tu tajuk suara hidayah feat. akhil hayy...
memang tarbaaikkkkk!!!

the berkata...

aku kena beli nampak gayanya nie..

FB disekat untuk menggunakannya di ofis aku. Tapi kalau ada broadband, sila gunakan sebaik mungken

si para para berkata...

best kumpulan ni...lahir raihan baru semua tahu dan tertarik dengan nasyid...

Adam Malaysian Idol 2 berkata...

nazrey i luv you