Selasa, Disember 07, 2010

Kedai mamak

Kedai mamak? Sebut ja kedai mamak, semua orang akan tahu, termasuk budak kecik dan orang lama. Bukan nak katalah, kedai mamak nie mesti ada ja orang dia, tengok bola, tengok AF, tengok piala dunia, dan lain-lain lagi. Bisnes pon buleh buat kat kedai mamak, gathering budak-budak pon buat kat kedai mamak. Pendek kata, apa pon buleh jadi.. layan internet.

Gambaq sebelah ni adalah Restoran Bismillah di Jalan Taming Sati, Tepen. Umor dia dah seratus sepuluh tahun.

8 ulasan:

Raptor 7 berkata...

aku suka kedai mamak pasai ada wifi free ngan teh tarik kaww baekkkk punyaaaa......

Nada Murni berkata...

ya, itu pasai org suka pi kedai mamak. mintak apa pon mesti ada, walaupon depa kadang-kadang salah menu atau pekerja dia tak paham.

heheeheheh

Mr_Rizal berkata...

110 tahun?? biar betul...

Raptor 7 berkata...

aku ada member sorang nama dia MAN.
masa aku lepak makan kat kedai mamak, aney tu salah hantar makanan.
hangin btul member aku sampai dia maki kuat2 n tepuk2 meja...

sudahnya aku tak bleh nk makan pasai segan n malu sbb sumer org pandang.

hampeh punya member!! hahahahahha

black machine of Taiping berkata...

pak raja, ianya adalah betui, memandangkan taiping telah wujud sejak 1845 sejak pembukaan Larut oleh Long Jaafar apabila menjumpai bijih timah di sana...

Stesen keretapi Malaysia bermula di Taiping pada 1885 dan telah sambut seratus tahun pada 1985...

sekolah aku dah wujud sejak 1883, dan menyambut 125 tahun pada tahun 2008.

Penjara Taiping dibina pada 1879.

Muzium pertama di malaysia ialah Muzium Perak di Taiping pada 1883.

Jadi, kedai mamak menjadi antara yang terawal di Taiping sebab migrasi India Muslim ke sana.

Tanpa Nama berkata...

MAN tu saja ja nak tunjuk terer kat mamak yg tak paham bahasa melayu tu..

kalau dia buat kat kedai Cina, mampus dia kena belasah dgn kongsi gelap keliling kedai tu.

Raptor 7 berkata...

wa mukan along, wa mau tolong maa....

nan, hang mmg pro bab2 tepen ni. aku ada satu soalan, tahun berapa upin ipin dicipta? wahhahaha...

watari berkata...

company nie dah bermula tahun 2005, tapi upin dan ipin mula disiarkan pada bulan posa 2007...