Selasa, Julai 22, 2008

Legend kena jerangkap samar

Hari Ahad, 20 Julai 2008, aku telah terkena jerangkap samar di area parking kereta no. 38. Inilah paku yang telah menyerang kaki kanan aku. Aduiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... Panjang tak panjang la paku simen yang tercacak kat atas divider tu. Macham mana bule ada entah la. Apa motif pon aku tak tau la... So, kawan-kawan, hati-hati semasa berjalan, jangan lupa pandang ke bawah.

19 ulasan:

nifalnin... berkata...

wah.. dasat sungguh kisah paku n kaki itu.. cik nan, pasni berhati2 ketika melangkah..

Nandre The Legend berkata...

paku keramat adalah satu teknik musuh mengenakan lawannya. Ianya juga sebagai medium untuk membuat rumah . Oleh itu, marilah membuat rumah menggunakan paku.

Tanpa Nama berkata...

selalu selalu tengok di bawah chek nan.. jgn pandang diatas jer.. hehehehe..

Nandre The Legend berkata...

ya, sekali sekala kena pandang atas jugak, nanti tersadung dengan alang bumbung rumah la plak... memandang ke bawah adalah satu perkara yang tawaduk. Oleh itu marilah pandang atas dan bawah setiap masa, seolah-olah kita mengangguk. hahahaha

fieza berkata...

Kesimpulan dan pengajarannya.. bila berjalan bukan setakat pandang kiri, kanan, depan , dan belakang, tapi juga atas dan bawah.

Amaran daripada.. pihak BOMBA..

Nandre The Legend berkata...

fieza nie...

ayatnya sunggoh bermakna dan ada ciri-ciri tersendiri...

SSulieana berkata...

ngerinye...nasib baik kena kt en.nandre...klau kena kt budak2..uishh naya2

members berkata...

kalau kena kat suliana,

alamak jadi macam lolipop la tu. hehehehee

suzila berkata...

sebab itulah terjadinye kelebihan-kelebihan apabila berjalan dengan orang yang rendah seperti saye... hehehe... sentiasa pandang ke bawah... jom kiter jalan!!!

amien7 berkata...

sat na, aku ada lagu untuk hang....

r_nieta berkata...

salam,

chantek gambar paku neh...he3, aku spesis jalan laju...pandang terus depan jer...kalua paku kecik mcm neh...gerenti aku x namapak aaa...

amien7 berkata...

Apa jadi mengarut
Apa ni weh oooooo…
Jangan Kalut
Tengoklah
Apa cerita

Jangan lah kau nak berangan
Jangan kau buat tak tahu
Apa yang terjadi apa yang kau lakukan
Tentang plastik…Mu

Buruknya dirimu di sini
Walaupun kau paksa ku pergi
Kerana ku tahu daku bagai
Satu jerangkap samar yang menggegar

Ledakkannya bergegar
Halilintar ooooo….Dengan selamba
Kau redah pancaroba ooooo…

*Hidup ini memang kalut

Usahalah sendiri di sini
Walaupun kau paksa ku pergi
Kerana ku tahu daku bagai
Satu jerangkap samar yang menggegar

Nandre The Legend berkata...

tipu lah cik suzila nie,
jalan pandang depan ja...hehehehee
aku selalu ushaaaaaaaaaa...wee wiitttttt

amin, nie lagu kumpulan mana nie?
aku tgk macham pernah dengaq ja..

arnieta rosli, hang pon tau kan aku selalu jalan laju punya... tu yang bantai paku tu...

Mr_Rizal berkata...

Nan... Adakah ko berjalan sambil meninggikan hidung sehingga lupa akan semua benda benda yang berada di bawah ko...!!??

Nandre The Legend berkata...

saudara raja shahrizal,

tu la dia, memandangkan aku sedang mengambil gambar di sekeliling tempat aku tinggai nie, untuk dimuatkan dalam Yahoogroups rumah aku tu... tetiba sampai kat tempat kejadian, tanpa disedari aku terpijak sesuatu sehingga tembus selipar getah yang aku pakai, sehinggakan bunyi 'ketup'.. alamak, dalam hati aku, dah masuk dalam kaki aku daaaaa..

aku tengok darah dah keluaq.. sambil terduduk di tepi divider tu, aku cuba ketuk atau tarik paku tu, tapi ianya telah diketuk sehingga tercacak di situ...

kalau ikut logiknya, mana ada org bubuh paku kat atas divider tempat penahan tayar kereta tu...

aku pon dengan selambda dan tak sengaja sambil tak terpkior langsung yang ada anasir jahat tu kat situ....


tapi Alhamdulillah, kaki aku beransur pulih, tiap2 malam aku sapu dengan minyak gamat (jampi) dan minyak afiat (keluaran 1924 -- kuala kangsar).. aku makan ubat sikit dan minum madu lebah yang penuh dgn khasiat yang mujarab...

semoga Tuhan ampunkan dosa2 ku setelah aku terpijak paku tu.. Itu aku anggap sebagai pembalasan Tuhan terhadap kesalahan aku... Bayaq cash tu.. Alhamdulillah.

Nandre The Legend berkata...

aku berjalan macham biasa ja wahai pak raja, tapi itulah kalau dah ditentukan aku nak kena tu, tak bule buat apa.

macam kes pancit motor yang aku biasa hadapi la.. mana nak tau nak pancit, kena terima dgn hati terbukak ja la.. aku dah biasa sgt kena macam tu... hehehehehe...

SSulieana berkata...

Btul tu en.nandre...sesungguhnya sy tau en.nandre x tipuuuuuu....hehehehehe

Sue@MamaMaryam berkata...

ya-Allah nasib baik cik nan xde apa2..ada p klinik x? iskh mcm tjadi kepada warga plf...

Nandre The Legend berkata...

alhamdulillah dengan berkat memakan madu lebah serta menyapu minyak gamat dan minyak afiat, alhamdulillah, tak sampai seminggu dah bule pakai kasut balik...

trima kaseh di atas sokongan padu kawan2 semua yang memberi semangat kepada aku untuk terus melawan sakit di tapak kaki nie.