Ahad, Julai 11, 2010

Bola kotak...

Piala Dunia akan berakhir pada 12 Julai 2010. Maka saja la nak buat entri pasai satu permainan klasik nie, iaitu bola kotak atau bola tepok. Mesti ada budak-budak sekarang yang tak pernah main benda nie, tapi bagi generasi yang dulu-dulu macam jugak penulis blog nie, maka bola tepok bukanlah satu kehairanan atau kepelikan. Ianya satu permainan yang bersangkut-paut dengan bola sepak.

Modal dia senang ja, ada manila kad yang keras, gambar pasukan bola tu, kertas pembalut coklat, dawai serta net untuk buat gol. Benda nie kalau main, memang macam main Sahibba etc. Boleh buat tournament la, sampai la ke final. fulamak. layan beb. Tapi masa aku dulu nie, aku gunakan kotak kaset sebagai gol. gol buleh buat panjang sampai bentuk "U". So, enjoy la main benda nie. Sapa-sapa ada pengalaman main benda nie, bulehlah cherita dengan penulis blog.

Walaupon simple, tapi inilah dia salah satu permainan bagi budak-budak dulu nie.. Jangan compare dengan sekarang, macam-macam permainan ada...

2 ulasan:

Raptor 7 berkata...

penulis blog ni mmg sorang yg olskool, pasai tu la dia tulih entri purba macam ni.. aku pon tak terpikiaq... hahahaaha...

penulis blog, aku dok main permainan ni masa umuq 9 tahun. sapa yg ajaq aku pon dh lupa.. skrg ni dh lama tinggal, paling latest aku main pon masa pakai henset n-gage dulu. FIFA 2006. hahahahaa....

Shima berkata...

haha..ni ala-ala terkenang zaman budak2 ya.
bola kotak : penah dgr, x penah main