Selasa, Disember 28, 2004

?????..........??????

apa yang telah terjadi pada dunia kita ari nie...bermacham-macham malapetaka telah menimpa umatnya..di Iraq, di palestin, di Kashmir, di Afghanistan dan lain-lain lagi, dan yang terbharu, di rantau Asia nie ja, dah berlaku satu malapetaka dari Allah swt...ingatlah sesuatu yang terjadi itu adalah satu amaran Allah kepada hambaNya. Kiamat semakin hampir, dunia telah tua dimakan usia, manusia alpa dengan dunia...wahai sedaraku sekalian, marilah kita terus berdoa kepada Tuhan Rabbul Jalil, untuk jauhkan kita dari kejadian seumpama itu.. banyak kan lah berbuat kebaikan dari mungkar...sesungguhnya, manusia tiada kuasa apa2 untuk menghalang sesuatu kejadian itu, so, jangan lah kita berasa takbur dengan apa yang ada sekarang.

try la ambik sikit masa renungkan ok:

"Tidakkah kamu perhatikan sesungguhnya Allah telah menundukkan untuk apa yang di langit dan apa yang di bumi dan menyempurnakan untukmu nikmatNyalahir dan batin. Dan di antara manusia ada yang membantah tentang (keesaan) Allah tanpa ilmu pengetahuan atau petunjuk dan tanpa kitab yang memberi penerangan..." - Luqman: 20, Juzuk 21

so...kita jangan la leka, kerna kita pon tak tau apa yg akan jadi esok2 nye..sama2 la kita berpesan dan beringat sesama kita demi mendapat manfaat dan keberkatan dalam idup...Amin... aku tujukan lagu "selamat tinggal dunia - Butterfingers" kepada semua ok...

Epitome (inspired by P.Ramlee)

out of an observation through an undead nation
(and that's not why it's fine)
should believe in things i've never thought is right
a narrow opening lips burning drink to sour
and if you see a kite we could be flying high
and if it is ok enjoy your life as a boy
(my ink is pink)
and I ensure you will if it's time I'm to feel
and if you touch the sky your feet hand glide on upside
just when it seems to ease forever like this sold why?
a dime is worth while now child never do reason on
recuperating maybe shower at demises house
i stay awake all night as long as I have me
bury a cheese of mice so we could be nice

3 ulasan:

Shima berkata...

mmm...itula. mcm2 dh jadi skang ni. aku pun jd mcm takut. minta2 djauhkan dr sebarang malapetaka.

Mr_Rizal berkata...

insyaAllah...

cat berkata...

tue kira baru skit Allah bagi sebagai peringatan supaya kita xleka & lalai...sian sangat bila tgk mangsa2 kejadian..nyawa mcm xberharga hampir 60000 dah terkorban...